marți, 3 martie 2015

Scriitorul zilei: Emil Giurgiuca

http://ilazu.blogspot.ro/2014/03/blog-post_3.html


Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 2006
Continuare 21 martie: La Slatina mă văd îndată cu D. Ş., fostul soţ al Getei, cam scorţos, însă spunînd şi repetînd mereu că nu are nici o pretenţie şi că imediat ce va fi chemat, vine să semneze. Bucuros de această rezolvare pe cît de corectă pe atît de elegantă şi rapidă, cum îi şi spusesem fostului, trec pe la Biblioteca judeţeană şi aranjez cu dir. Matiu să-mi primească 20 exemplare din Sălbaticul şi alte 20 din Ruptura, pe care le voi cere de la Albatros. Apoi mă roagă să-mi lansez cele 2 cărţi în luna culturii slătinene, iar eu scot afişul de la Teatrul studenţesc Podul şi îi propun spectacolul Lidiei, ceea ce se aprobă îndată.De pe trotuar, dau telefon lui Aurel Gagiu, răspunde soţia, mă previne că după chimioterapie se simte foarte rău, mi-l dă să vorbim şi reiese că nu e în formă, dacă aş sta mai multe zile... dar a avut cîteva nopţi de insomnie cruntă. Îl conjur să se refacă şi să ia cuvîntul la lansările mele din mai. Dacă tot i-au plăcut romanele mele, lungesc eu vorba, teribil de impresionat de vocea alterată a prietenului. Mulţi vor să ia cuvîntul, zic, dar puţini citesc textele cum ai făcut-o tu! De fapt cînd le scriu, mă gîndesc ce impresie îţi vor face. Şi închei cu urări de însănătoşire, din suflet. Plec întristat.
Cumpăr flori şi, pe jos, pe căldură plăcută, pînă la Pîrliţi, acolo Veronica şi Liana (care-i seamănă grozav şi va împlini 3 ani în luna mai), mergem de mînă la cimitir, aprindem lumînări: la mormântul părinţilor mei, la ai ei... Aflu că Gelucu şi Cristi cu nevastă-sa Violeta sunt plecaţi la Sevilla şi Saragosa. Revin în oraş şi, cu alte flori, mai gureşe, merg la Şerbani, unde apare şi Boby. Le povestesc scena cu Doru şi se arată impresionaţi. Le arăt poze de la ultimele mele lansări. Festin îmbelşugat, discuţii despre recalcularea pensiilor, după care Bobi mă duce la autogară. Pare sincer surprins că nu m-am schimbat în aceşti ultimi 11 ani, cît nu ne-am văzut. Stau o oră şi jumătate, fiind coadă la microbuze, dar la 20:15 sunt deversat la staţia de metrou Eroilor.
Deci o zi în plin. Iar pe cînd mă aflam la Veronica, telefonează Lidia să merg mîine la Agenţie pentru sponsorizări. Seara tîrziu, telefon foarte amabil de la fosta colegă Anca Balaban, care a vorbit mult despre mine cu Valentin. O sfătuiesc cu recalcularea pensiei. Îmi spune: A murit doamna la care am stat în gazdă, şi fiul ei şi soţia lui, iar copilul lor a plecat în Canada. Fiul fusese bun prieten cu Vergulescu, avea o bogată colecţie. Ce s-o fi ales şi de ea? Teribilă jelanie, a pustiu.
 Va urma


La Sala Calderon, împreună...
Elena Armenescu, Lidia Lazu, Victoria Milescu, Ana Calina Garaș, Mariana Petrescu, Ioana Stuparu, Clelia Ifrim, Genoveva Logan, Doina Ghițescu, Doina Țetcu, Monica Mureșan, Keți Gherghel, Pupa Caravețeanu, Stela și Valentin Ștefănuț, Cristyana Victoria Tennant, Mariana Alexandrescu, Ioana Micescu, Emilia Dinescu, Grupul Celeste: Felicia Popescu și Nicu Șandru;
Radu Cârneci, Puși Dinulescu, Ștefan Dimitriu, Radu Voinescu, Viorel Dianu, Neculai Nistor, Mihai Prepeliță, Florin Grigoriu, Petru Solonaru, Geo Stroe, Corneliu Lupeș, Radu Cange, Lucian Gruia, Nicolae Rotaru, Dan Pomârjanschi, Noni Cristea, Nicolae Iordan,  Ion Turturică, Octavian Apostoloiu, Dan Bodea, Cristian Neagu..., 
Și alți iubitori ai literaturii, cunoscuți sau necunoscuți mie după nume, identificabili în fotografiile postate în aceste zile...

Grupul CELESTE
Amatori de cărți cu autograf...

Ne faceți la amândoi o poză?

Neculai Nistor, Lidia Lazu, Viorel Dianu

Ioana Stuparu, Petru Solonaru, Lidia Lazu, Radu Cârneci (la 87 de ani!)

Pupa Caravețeanu și Lidia Lazu

Un autograf  pe Veneticii, pentru basarabeanul Neculai Nistor

Elena Armenescu, Lidia Lazu: A fost o seară minunată, nu?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu