luni, 6 ianuarie 2014

Scriitorul zilei: Ion Heliade Rădulescu, n. 1802 http://ilazu.blogspot.ro/2012/04/scriitorul-zilei-ion-heliade-radulescu.html
Ion Budai Deleanu, n. 1760  http://ro.wikipedia.org/wiki/Ioan_Budai-Deleanu

Ion Minulescu, n. 1881 http://ro.wikipedia.org/wiki/Ion_Minulescu
Ionel Teodoreanu, n. 1897 http://ilazu.blogspot.ro/2012/01/scriitorul-zilei-ionel-teodoreanu.html
Ion Lazu, n. 1940  http://www.crispedia.ro/Ion_Lazu
Ion Drăgănoiu, n. 1943 http://www.crispedia.ro/Ion_Draganoiu


Poezia zilei: Ion Minulescu

Tu crezi c-a fost iubire-adevarata...
Eu cred c-a fost o scurta nebunie...
Dar ce anume-a fost,
Ce-am vrut sa fie
Noi nu vom sti-o poate niciodata...

A fost un vis trait pe-un tarm de mare.
Un cântec trist, adus din alte tari
De niste pasari albe - calatoare
Pe-albastrul razvratit al altor mari
Un cântec trist, adus de marinarii
Sositi din Boston,
Norfolk
Si New York,
Un cântec trist, ce-l cânta-ades pescarii
Când pleaca-n larg si nu se mai întorc.
Si-a fost refrenul unor triolete
Cu care-alt'data un poet din Nord,
Pe marginile albului fiord,
Cersea iubirea blondelor cochete...

A fost un vis,
Un vers,
O melodie,
Ce n-am cântat-o, poate, niciodata...
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tu crezi c-a fost iubire-adevarata?...
Eu cred c-a fost o scurta nebunie!
 

Lidia Lazu, cântece în aer liber, III

floarea albă Tolo



Ion Lazu - O pagină de Jurnal 1996  
           17 martie 96. Încă iarnă în toi. De zile şi zile, în zori, cer      închis, umezeală, ger.
Iari la tanti M., cu preotul Baltag, coleg cu Unchiul M. la şcoala de ofiţeri şi la cea de Aplicaţii, 32-35. Îl întreb lucruri ce mă interesează pentru scenariu.
Aseară, la Serata muzicală, invitat Andrei Pippidi. Realizez că prin tot ce face, Iosif Sava are ceva din J. J. Cousteau, un elan de a arăta lumii cum este ea, în laturile ei mai puţin cunoscute, inaccesibile, deci fascinante. Însă pune mereu aceeaşi întrebare căruia în mod ciudat nu-i ştiu răspunsul cei întrebaţi: De ce pleacă tinerii? Ce ne facem fără ei, ce viitor va avea această ţară fără cei mai buni urmaşi ai vechilor generaţii de intelectuali? Care s-au sacrificat să-i crească, să-i educe… Iată răspunsul meu: I-am crescut cu sacrificii, i-am instruit, dar dacă prin tot ce am făcut pentru ei nu i-am convins că trebuie să rămînă aici, înseamnă că totuşi nu am făcut îndeajuns pentru ei. Şi e o dovadă în plus că avea dreptate filosoful: Nu-i învăţăm pe copiii noştri ce am vrea noi să ştie, ci îi învăţăm cum suntem noi.
Jurnalul unui scriitor nu poate fi decît un atelier de creaţie, este o dare de seamă a strădaniilor sale într-ale scrisului. Este în gena fiinţei umane să scrie – oricît de tîrziu va fi descoperit ea scrisul, în chinuita-i istorie – cum este în patrimoniul său genetic să danseze, să cînte şi, vai! să bea…
A doua oară că Titi Vătăşescu apare la TV pentru a-şi expune planul electoral. I se ia interviu la o serată. Zgomot în preajmă, mişcare. Prestaţia lui, sub aşteptări, crispat, cu buzele strînse. Că ştie Bucureştiul din hîrtii, acum îl ia la rînd, să vadă cum e situaţia. Că bucureştenii să investească în drumuri, canalizări, termoficări, ca lucrurile să se urnească din loc. Cu asta şi-a speriat electoratul, deja! De unde să scoată el banii pentru aceste investiţii, cînd nouă nu ne ajung nici de mîncare şi întreţinere?! Greşeală.
Acum, cînd s-a încins lupta pentru Preşedinţie, probabil C. învîrteşte în cap idei despre cum ar duce el noua campanie, după ce a căpătat oarecare experienţă. Dar pe ce listă să se mai propună?
Vineri d.m. trec pe la Soros. Erau în consiliu. Mi se spune că rezultatele pot fi aflate luni după amiază. Prea în scurt ca să încep să sper sau să disper.
Va urma


Fotografii luxemburgheze - Întoarcerea...asfinţitul de deasupra norilor.



Adăugaţi o legendă






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu