joi, 9 ianuarie 2014

Scriitorul zilei Henriette Yvonne Stahl, n. 1900  http://ilazu.blogspot.ro/2012/01/ion-lazu-scriitorul-zilei-henreitte.html
Ioana Ieronim, n. 1947 http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/ioana-ieronim-poezia-este-cea-mai-complexa-forma-de-expresie-a-unei-limbi-poate-cuprinde-tot-ce-avem-de-spus-de-stelian-turlea-11354040
Radu Cioculescu, m. 1961 http://ro.wikipedia.org/wiki/Radu_Cioculescu
Petru Caraman, m. 1980 http://www.crispedia.ro/Petru_Caraman
Nicolaus Olahus, n. 1483 http://ro.wikipedia.org/wiki/Nicolaus_Olahus
Al Busuioceanu, n. 1896 http://ilazu.blogspot.ro/2012/06/scriitorul-zilei-al-busuioceanu.html

Poezia zilei
Ioana Ieronim / Portret de femeie

Poartă o mantie neagră de catifea
un acord al tainei de ore tirzii
si arcade

s-a fardat pe un singur obraz
căciulă mare trasă pe frunte
braţele in fiţul etern albastru

ivindu-se din faldurile moi
cu o mica poşetă
sacosa
cizmele incărcate de noroiul
cartierului nou
copilul pe lingă ea
intre tarabele de
zarzavaturi

flori vopsite roşu, vernil, auriu
miere solară
cu surisul ferit si stăpin, de madonă
ea stringe intr-un colţ de geantă
hirtiile scrise azi-noapte
le apără
de tentaculele umede ale ţelinei.
 (preluare de pe internet)


Lidia în recital
Lidia lazu recită din poezia proprie

Lidia Lazu recită Dealuri, de Ana Blandiana


Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 1996
12 apr. 96. De dimineaţă Corjos mă caută la telefon acasă, apoi la serviciu. Ajung la Studio pe la prînz şi îi dau scenariul Veneticii, 95 pagini. Titlu cam tare pentru regăţeni, zice. Asta îi priveşte, zic. Oricum, îl facem anul ăsta sau la anul, promite C. A şi dat două declaraţii în ziare, că lucrează la un film cu basarabeni, cu scriitorul I.L.. Nu are ziarele, să mi le dea. Cere scene mai sentimentale. Sunt acolo, zic. Filmări acolo şi aici, adaug. E de acord. Mă întreabă de Lidia şi Andrei. Acasă Lidia comentează: Mi-a propus un rol în acest film, altfel nu venea el la două recitaluri de-ale mele.
Ce bine ar fi să fie!
15 apr. 96. De vineri şi pînă a doua zi de Paşti, destule completări la Veneticii. Însă Corjos nu dă nici un semn!
25 apr. 96. Astăzi la amiază, pe o vreme prea încîntătoare de început al unei primăveri ce părea că n-o să mai vină, l-am condus pe ultimul drum pe Mircea Ciobanu, marele şi bunul meu prieten, zâna mea bună într-ale literaturii. A murit pe 23 aprilie, de Sf. Gheorghe, la ora 5 dimineaţa, la Spitalul Municipal, după 6-7 ore în care nu i s-a acordat nici o asistenţă medicală, iar biata Rodica s-a chinuit ţinîndu-l în poală. Ieri la 13,30 la Muzeul literaturii române, multă lume scriitoricească, multe flori, lacrimi. M., pe care m-am apropiat să-l privesc cu mare atenţie mi s-a părut furios, cu creştetul roşu, cu nasul foarte lat, nările enorme, buzele prea groase – asta trebuie să fi venit de la faptul că în ultima vreme se cam prea îngrăşase, iar eu îl vedeam într-o poziţie insolită: fălcile mari îi trăgeau nasul în părţi – părea furios, în felul unui zeu al groazei - lucru pe care nimeni nu părea să-l observe; mi s-a făcut un pic frică, lîngă el. Am rămas pe loc, ţintuit ca de o forţă malefică. Toate trăsăturile şarjate şi trase mult spre ceafă, de fălcile şi guşa mare. Alături de mine, într-un fel de gardă de onoare, Dan Laurenţiu îşi freca nasul, foarte impresionat şi repetînd, alături cu adevărul: parcă doarme. Ceea ce mai spuseseră cîteva doamne – şi am reauzit expresia azi în faţa capelei de la Bellu, scîncită de altă femeie. Oare aceşti oameni nu văd? S-a împăcat, doarme… asta li se părea, ori asta voiau să creadă. În fapt însă, nimeni nu a avut curajul să se apropie de faţa lui, nici cît mine, care de două ori m-am apropiat la distanţă de un braţ, întîi dinspre dreapta lui, iar peste vreo 20 de minute şi dinspre partea stîngă, în speranţa că aspectul fioros se va augmenta. Deci cînd DL a zis: parcă doarme, eu am replicat: Mie mi se pare nemulţumit. Valentin Hossu-Longin ne relatează comportarea oribilă a personalului medical: că l-au pus în pat cu alţi doi, că l-au mutat la etajul II reanimare într-o cuşetă cu priza defectă, el a căutat un electrician, nu l-a găsit, l-au mutat în altă cuşetă, priza mergea dar nu aveau tub de oxigen. Şi pînă la urmă nu s-a găsit acul siringii cu care trebia să i se facă perfuzia sau injecţia. Reiese că a scris despre asta în Cotidianul. Mi-a dat un xerox după acel articol, din ziarul de ieri.(...)
    Va urma

Cărţi ce pot fi descărcate pentru lectură contra cost:

Ramasagul (eBook)http://www.librariapentrutoti.ro/ramasagul-ion-lazu-ebook.html

Cuvinte langa zid (eBook)  http://www.librariapentrutoti.ro/cuvinte-langa-zid-ebook-18100.html

 Elegii noi - vechi (eBook) http://www.librariapentrutoti.ro/elegii-noi-vechi-ebook-18103.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu