marți, 26 noiembrie 2013

Scriitorul zilei: D. Murăraşu  http://ilazu.blogspot.ro/2012/11/scriitorul-zilei-d-murarasu-fotografii.html


Alţi scriitori din calendar:
Vladimir Streinu, m. 1970  http://ilazu.blogspot.ro/2011/11/ion-lazu-norul-norul-de-argint-aparu.html
Valentin Silvestru, m. 1996
Iosif Naghiu, m. 2003

Poezia zilei: Lidia Lazu, Poezii de care uitasem, Ed. Vinea, 1995


Oamenii de pe uliţi

Mă privesc cu ochi de porumbei
Iar eu îmi culeg zilele
Din prăfuite calendare
Cu un gest tainic şi plin de mirare

Le atârn cunună în poartă
Ca smicelele de sălcii
La Florii

Şi le aştept să-nmugurească
La adierea unui cântec
Pe care-l ispitesc
Să mă aline şi
Să mă vindec
26 12 1987



Iluzia s-a tocit

Mai ceva decât pragul casei
Ferestrele au căpătat
Cearcăne adânci

Lumina ca de piele moartă
Ce răzbate prin ele
Ar vrea să ne încălzească
fiinţa

Dar oglinzile din noi
s-au decojit
şi doar timpul cel iscusit
adună din nou iubirile
şi le răsădeşte

fără habar
şi fără alegere

în visul străinilor.
26 12 1987

 

  Fac uneori lungi plimbări

Pe unde văzusem aripi bătând
Şi totul îmi pare a fi rotund
Şi strălucitor

Casele plutesc pe un verde obosit
De la facerea lumii
Oamenii dansează cu feţele-ncinse
De raze cosmice

Îi îmbată o lumină divină
La care au visat şi părinţii

Mişcarea frunzelor este
Mai grăitoare decât a stelelor

Şi drumurile se întorc
Cu faţa la perete
11 01 1988



Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 1995
10 aprilie 95. Lidia a înregistrat la radio Cultural 15 minute, a dat lui Lucan articolul despre Antal şi traducerile din poezia spaniolă. Am dusscenariul  Cîinele galben lui N. Corjos.
Am primit o scrisoare de mulţumiri de la venerabilul Iosif Cireşan Loga, căruia i-am trimis câteva exemplare din Dreptatea, cu articolul despre el.
 11 aprilie. Dus cu bucurie volumul Poezii… lui Jan Andreiţă, N. Prelipceanu şi George Nicolescu, promisiuni de a se scrie o cronică în Magazin internaţional, 23.500 exemplare. Jean zice, de faţă cu cei din redacţie: Lazu, un mare scriitor. Oho, zic eu, nu chiar aşa! Ba da, zice, nu ai publicat zece cărţi de proză?
12 aprilie 95. Lidia îi dă o carte cu autograf lui Horia Bernea, care se va mira că în volum i se dedică una dintre poezii. Andrei se dă bolnav şi rămîne acasă, apoi recunoaşte că a vrut să citească Căpitam la 15 ani. Patima cititului?
Colegul Gică M. se teme ca onor întreprinderea să nu-i scoată nevasta la pensie înainte de a-şi fi luat doctoratul în geologie. Jimmi şi Panaitescu, plus Nana şi Albeanu se poartă deplorabil, nevoind să participe cu cîte 5 000 la “atenţia” pentru obţinerea grupei a doua.  Îi spun Angelei: Sunt oameni care nu au trecut în viaţa lor prin nici un necaz mai mare. Se îndîrjesc împotriva curentului, ei sunt mai deştepţi, nu nişte fraieri de rînd, ca alde noi… Dar dacă pe aceşti inşi i-ai ţine nemîncaţi o zi doar, faci din ei ce pofteşti. Iar lui Horia îi spun, în secret: decît oameni de-ai opoziţiei precum cei din camera vecină, mai bine cu Gicu şi Sandu! Măcar cu ăştia ştii la ce să te aştepţi… Sare în sus, ca tot omul care a combătut cu Opoziţia, dar de fapt nu are argumente să mă contrazică.
Azi le spun Tiuganilor: Desigur, norocul are mare rol în viaţă, dar cred că o bună educaţie e o pîrghie serioasă de sprijin a omului ajuns în împrejurări grele. Va avea încredere în valori, în el însuşi, va rămîne demn, va spera…
Deşi reacţionase destul de rezervat la aflarea veştii succesului Angelei privind grupa a doua, spunînd că lucrurile au intrat în normalitate, asta ca să nu o laude direct pe Angela, după cum s-ar fi cuvenit, totuşi Valentin se dovedeşte un adevărat om, căci azi, aflînd că nu putem strînge bani pentru cadou măcar inspectorului, pe loc se oferă să ne împrumute cu 120 000 lei şi chiar ni-i dă, iar la ora 13 Angela şi Sandu pleacă cu cele trei sticle şi cu cartuşul la Ministerul protecţiei sociale.
Lidia află de la colegi că vineri la Agenda culturală de la Antena 1 i s-a prezentat cartea, ambele coperţi, cu numele şi titlul foarte lizibile. E ceva!, îi spun. Azi noapte îmi zicea: Ştii că la vară se împlinesc 20 de ani de cînd ne cunoaştem? Tot ea spune: Tanti Dona, cînd a văzut că nu mai poate merge singură la WC, a refuzat să mai mănînce şi în două săptămîni s-a stins. Asta da femeie! Apoi a adăugat, cu convingere: Aşa am să procedez şi eu.
Azi, foarte important articol al lui Vargas-Llosa care în curînd ne va vizita ţara. Aş vrea să-l pot vedea şi eu. Să mă număr printre cei care l-au văzut, i-au zîmbit, l-au aplaudat. Are ideea că în România este o situaţie cam ca în America de Sud, regim autoritar, corupţie, manipularea opiniei publice.
Va urma



Scriitori, cărţi, lansări la Gaudeamus...

Vorbeşte Bedros Horasangian

Vorbeşte Bedros Horasangian, urmează Adrian Cioroianu




Un poet di Nord. George Vulturescu



Teşu Solomovici versus Grid Modorcea



La Curtea Veche, lansarea unei serii de 6 cărţi; coordonator Basarab Nicolescu
Basarab Nicolescu, George Banu



La editura Curtea Veche: Adrian Cioroianu, Basarab Nicolescu, George Banu


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu