miercuri, 30 octombrie 2013

Scriitorul zilei: Barbu Solacolu   http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/defilarea-scolarilor-de-ziua-nationala.html
Alţi scriitori din Calendar:
Duiliu Zamfirescu, n. 1858   http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/scriitorul-zilei-duiliu-tamfirescu.html
Mircea Florian, m. 1960
Aurel M. Buricea, n. 1943

Poezia zilei: Ion Lazu


O frunză  

Stilată, Toamna mi-a trimis o „cartă”,
Precum că din vacanţă-o să revină...
I-am admirat caligrafia fină
Şi m-a uimit din nou cu-nalta-i artă.

Ce irizaţii vii, precum ghiocul
În care o ţigancă, la amiază
Încearcă să ghicească (sau mimează?...)
Care-ţi va fi în dragoste Norocul...

Iar peste-o zi, urmând aceeaşi cale,
Văd zeci şi poate mii de ilustrate
Ca-n „n” ediţii false, piratate
Ce piaţa o inundă, ilegale...

Şi rimele, multiplicate tare,
Dau faliment, nemaiavând valoare...
30 august 2011.


Ion Lazu -  O pagină de Jurnal,1994
28 nov. 94. Trei zile la Slatina pentru parastas tata. Deschid uşa şi pe loc îmi dau seama că tata nu mai e şi nu-l voi mai întîlni şi auzi niciodată. Nu mai e Tata! mi-am spus, printre lacrimile ce mă năpădiseră.
Bustul lui Eugen Ionescu în părculeţul din Slatina, autor N. Truţă. Tratare îndrăzneaţă, şarjată. Bufonul genial. Piedestal înalt, aşa că bustul e de văzut de departe, toamna, printre crengile goale ale copacilor din părculeţ.
Tot azi, la Almanah literar, pe radio Rom. Cultural sunt prezentat şi recit şase poeme. Fiind la birou, le înregistrez, ascultate şi de colegi. Le plac poeziile mele, scrise cu ani în urmă, cu decenii. Mă sună L., emoţionată, mă felicită.
2 dec. 94. Veneticii: Nici moartea nu poate fi cu mult mai grea decît viaţa, îşi zicea Mama.
Vă îndoiţi de impactul literaturii? Gîndiţi-vă la mancurt, la Klingonian, la Anul 1984, la Robot şi la influenţa literaturii SF. Dar mai ales la această limbă care fără literatură n-ar fi nimic. Trăim însufleţind cuvinte.
Anul pe sfîrşite. Anişoara la noi. Ieri la Muzeul Naţional pentru pictura japoneză veche, covoare turceşti şi pictori români contemporani: Alin, G. Năpăruş, Bernea, Câlţia, Ilfoveanu etc. În faţa statuilor de la Universitate ne întîlnim cu Mircea Ciobanu care este încîntat de Andrei: Frumosule şi deşteptule! îl alintă el de zor. Apoi mă întreabă ce am făcut cu prezentarea lui la poeziile Lidiei. Am aranjat la Rom. literară, grupajul apare  pe 15 februarie, de ziua ei, ca surpriză. Cţa Buzea vrea o carte de la el cu autograf. Îmbrăcat ca un boier şi cu căciulă de blană. 
Va urma


Cărţile din bibliotecă: Gabriela Adameşteanu, Anton Golopenţia, Georges Astalos, Mircea Ciobanu.










ion lazu - Fotografii de ieri...O ieşire la Buşteni...













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu