luni, 21 octombrie 2013

Scriitorul zilei: Aurel P. Bănuţ  http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/festivalul-bucuresti-mon-amour-ziua_21.html
Alţi scriitori din Calendar:
Ioana Em. Petrescu, m. 1990   http://ilazu.blogspot.ro/2011/12/scriitorul-zileiioana-em-petrescu.html



Poezia zilei: Nicolae Novac, n. 1919
Pace

Astă-noapte
am văzut câmpiile Ţării, în vis
cu paginile deschise,
pe care bunii mei au scris
cu plugul...

Astă noapte
peste sufletul meu
s-a aplecat Duhul sfânt
în chip de curcubeu!

(din Poezia românească din exil, Ed. ICR, 2006)


Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 1994
25 oct. 94. Ce ar fi istoria fără aceşti păcătoşi pederaşti: Solomon, David, Saul, Cezar, Alexandru Macedon etc., etc? ce ar fi cultura lumii fără….? Mă întreb, vexat, needificat.
26 oct. 94. Sf. Dumitru, ocrotitorul Bucureştiului şi al poporului român, izvorîtorul de mir, cum îmi atestă Pan Izverna.
Vine Sile şi îmi transmite condoleanţe pentru tata, ar fi putut să o facă la telefon zice, dar a ţinut să o facă personal. Vorbim despre cearta lui cu fratele Cornel, din cauza cumnatei, o scorpie!, împărţirea averii de la Croitori. Despre bogaţii lui cumnaţi din Sicilia, care abia aşteaptă să le dea fetelor un Mercedes – le merge foarte bine. Fetele s-au mutat la bunica, în Plaviei 6, au Tv color Ney. Vine Sandu B. şi îi dau amănunte despre moartea tatei. Spune: O să trebuiască să preiei postul de şef al clanului. Apoi la tanti M. care pare f. tulburată şi spune că nu-şi poate reveni, ca la moartea unchiului M. A vorbit la telefon cu Anişoara care i s-a plîns că tata s-a certat cu ea şi a sărit cu bastonul, o lovea dacă nu apuca să tragă uşa. De la geam i-a spus: Eu acuma plec, dar să ştii că din asta o să ţi se tragă, ai să mori şi eu n-am să fiu acasă. Şi a plecat la Slătioara; ar fi venit la înmormîntare, dar a aflat prea tîrziu...
Cu A. pedepsele nu ar avea nici un efect; dacă ridici braţul, nu plînge, nici nu se fereşte măcar, nu strigă, nu se vaietă, nu cere iertare şi îndurare. Doar se uită cu ochii blînzi la tine şi rar, clipeşte, consternat de scenă. Deci numai cu vorbă bună, cu îndemnul, cu încurajarea, cu apelul la cooperare. Frumoase aceste momente de comuniune cu Andrei. 
Zicea romanul: furia e o scurtă nebunie. Detest momentele mele de furie. Vine ea de la tata? De la tatăl tatei? O hibă atît de străină felului cum îmi doresc să fiu…

Va urma


Cărţile din bibliotecă : Mircea Cărtărescu, Ileana Mălăncioiu, Liviu Ioan Stoiciu, Mircea Ciobanu. 






















Ion Lazu - Fotografii cu Toamna ce ni s-a dat...


Toamna emblematică
Un portativ în flăcări...

Umbra care vine...

2 comentarii:

  1. E Luni şi Vă salut şi Vă doresc Toamnă-nSorită şi Lungă!

    S-a împlinit anul de cînd ne-am văzut la ochi, fiindu-Vă oaspe...
    Bucureşti, mon Amour... Ce s-a ales de el?
    C

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce să se fi ales de BMA?!? Un balon de săpun, vezi-bine, printre altele, cu tot ce înseamnă efemeridele. Ce alta sunt atâtea şi atâtea Proiecte culturale, cai verzi pe pereţi, cu care iei ochii natului şi, în culise, iei amărâţii de gologani... Au nu bătea la ochi, preacinstite al nostru Chetrean, însuşi faptul că în sală se adunaseră atâtea nume respectabile, iar la premii îi chemau pe toţi politrucii-guguştucii, antenele şi hienele...
    Însă aşa cum ni-i felul, noi alde Lazu punem suflet cât cuprinde; şi ne-am făcut un obicei priincios să luăm doar partea bună-bunicică a unor lucruri altfel de toată povestea...
    Cu drag, la un an de la aventura mon-amouristă...L.

    RăspundețiȘtergere