sâmbătă, 19 octombrie 2013


Proclamaţia de la Câmpeni, 19 oct.2013: Uniţi, salvăm România!
https://mail.google.com/mail/u/0/?shva=1#inbox/141d114073017ae4

Cianuri şi gaz de şist / Viitorul cel mai trist...
http://proiectromania.wordpress.com/2013/10/18/un-nou-tun-marca-pontabasescu-ce-redeventa-crezi-ca-primim-de-la-cei-care-vor-exploata-gazele-de-sist-distribuie-sparge-cenzura/ 

Scriitorul zilei: Ion Iuga  http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/blog-post.html
Alţi scriitori din Calendar:
Mihail Sadoveanu   http://ilazu.blogspot.ro/2011/11/poezia-zilei-ion-lazu-parintii-fratelui.html
D. Almaş   http://www.piatra-neamt-cultural.ro/dumitru-almas-asa-cum-a-fost/



Poezia zilei: Mihai Eminescu


Alei mică, alei dragă,
Cine vrea să ne-nțeleagă
Vază frunza cea pribeagă,
Ce-i ca viața noastră-ntreagă.

Alei dragă Veronică,
Despărțirea toate strică,
De ne-alegem cu nimică ­
Viața trece, frunza pică.

*

Alei dragă, alei mică,
Viața trece, frunza pică,
Și din ura ce ne strică
Nu ne-alegem cu nimică.

Măcar cine ce grăiește,
Altul alta îndrăgește.
Inima-mi pe cât trăiește
Tot la tine se gândește.


Alei mică, alei dragă,
Ia vezi frunza cea pribeagă ­
Așa trece viața-ntreagă
Și nimic n-o să s-aleagă.


*

Alei dragă, alei mică,
Viața trece, frunza pică,
Și din ura ce ne strică
Nu ne-alegem cu nimică.

Măcar cine ce grăiește,
Altul alta îndrăgește.
Inima-mi pe cât trăiește
Tot la tine se gândește.



*

Alei mică, alei dragă,
Ia vezi frunza cea pribeagă ­
Așa trece viața-ntreagă
Și nimic n-o să s-aleagă.



Lidia Lazu. Al doilea cântec pe Acropole:
  http://youtu.be/2lvOq6KE0DA


Ion Lazu - O pagină de Jurnal, 1994 
1 oct. 94. Oamenii cheltuiesc foarte mult ca să-şi facă viaţa mai confortabilă, dar nu investesc nici o picătură din imaginaţia, din talentul lor spre a şi-o face mai frumoasă, mai elevată – deci: arta de a trăi frumos, oarecum opusă artei de a reuşi în viaţă.

De la mama ar fi trebuit să reţin storsul rufelor de zoaie, de la tata storsul vieţii de viaţă.
Şi fizica zdrobeşte o dată în plus metafizica.
Angela: Cred că mă aşteaptă ce ai păţit tu. Tatăl ei nu mai poate mînca. Ameţeşte. Maică-sa: M-ai ajutat că ţi-a plăcut să te mîndreşti cu faptele tale bune. Mamă, nu te ajut că ţi-aş fi obligată, te ajut că vreau. Îmi pretinzi pomeni, dar timp de 50 de ani nu ai făcut nici o colivă, nimănui….
Pînă la urmă, faţa noastră ia forma gîndurilor noastre.
Anca B. şi-a amintit de nucile de la Ioneşti pe promontoriul de la Capetown. Pe mine mă face fascinant bunătatea, pe ea egoismul, pe el ura.
4 0ct 94. Îl visez pe Tudor George-Ahoe, tînăr încă, în formă, un bărbat impozant. Stăteam cu el la masă, în patru, era cred şi Lidia şi părea o noapte ca de revelion. M-am sculat din somn foarte emoţionat şi am început să-i povestesc visul Lidiei, care mă întreabă: De ce vorbeşti aşa de tare? (Cred că eram sub impresia comunicării cu spiritul lui Ahoe.) La un moment dat ţineam în mînă şi i-am dat poetului baladist o coroniţă de laur sau de lemn cîinesc, la început n-a înţeles despre ce e vorba, apoi s-a uitat la noi prin coroniţă, mulţumit. A urmat o lungă secvenţă la altă masă, sau în alt context, pe care, din păcate l-am uitat pînă astă seară, cînd scriu. Ce-mi mai amintesc, în afară de sentimentul de bucurie şi comuniune cu Ahoe este că el fiind la masă cu un necunoscut şi eu trecînd pe la marginea grădinii restaurant, pe-o alee, l-am auzit lamentîndu-se că nu este înţeles şi că altă avere nu are, decît ce a produs mintea sa. La care eu, de departe, am ridicat glasul spunînd ceva de genul: Am auzit ce-ai spus!, iar apoi m-am dus la masa lui şi i-am adeverit celui cu care era: Dle, avem în dl T.G. unul dintre spiritele cele mai elevate ale acestui neam. Vorbeam tare, anume ca să audă şi alţii, de pe la mesele vecine. Şi ca el să se bucure. (Oarecum în oglindă faţă de secvenţa în care, tot la restaurantul scriitorilor, Ahoe mi-a lăudat cartea nou apărută?)
Îi povestesc în parte acest vis lui P.I. la telefon şi-mi spune: Notează-l imediat ca să nu-l uiţi. Şi ciudăţenia e că deja am uitat ceva din ce-i povestisem lui Izverna.
Va urma


Cărţile din bibliotecă 





ion lazu - Fotografii de toamnă...












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu