marți, 15 octombrie 2013

Scriitorul zilei. Nicolae Jianu   http://ilazu.blogspot.ro/2012/10/scriitorul-zilei-nicolae-jianu-poezia.html
Alţi scriitori din Calendar:
Traian Lalescu, m. 1976


Salvaţi Roşia Montană !!!
CNA a oprit difuzarea a 11 spoturi publicitare RMGC
http://www.mediafax.ro/cultura-media/un-numar-de-11-spoturi-de-promovare-a-proiectului-rosia-montana-oprite-de-la-difuzarea-pe-tv-de-cna-11516610

NU gazelor de şist !!!
http://stareanatiunii.com/rascoala-de-la-pungesti-taranii-au-facut-bariera-vie-impotriva-utilajelor-chevron.html


Lidia Lazu cântă la Rotonda MNLR
http://youtu.be/WkHcpDjY20I


   Ion Lazu - imagine recuperată de pe Pixer


Poezia zilei: Radu Cârneci
Limba Domnitoare


... asemeni ierbii, pururea stăpână
mereu înţelepţindu-se, fântână
învăluind în sunete celeste
adâncul de putere şi aceste
lumini care-n lumina-i se adună
asemeni ierbii pururea stăpână...

...izvor de cer şi de pământ izvoare
noi am învins prin Limba Domnitoare
păstrând iubiri, rostindu-le-n iubire;
Cap-Voievod sfinţind în mânăstire
şi un cioban zidindu-se-n odoare:
izvor de cer şi de pământ izvoare...

...cale lactee stirpea mea latină
spirală împlinindu-se-n regină
mari frumuseţi în vârf cu nestemate
iar între ele imnele carpate
rotindu-se-n culoarea lor divină:
cale lactee stirpea mea latină...

1 decembrie 1987

(din Biblioteca de sentimente, Ed. Anamarol, 2013)


Ion Lazu - O pagină de Jurnal,1994
2 sept 94. Comunismul ne-a ţinut în loc, dar a ţinut în loc şi această nouă migraţie a asiaticilor, nou gen de năvălire arabă; în cartiere ca acesta cu mulţi ţigani ei se infiltrază masiv, dar ca şi neobservaţi, smoliţi la faţă şi unii şi alţii… Toată ziua se aude muzica lor dată a maxim. Dughenele lor. În cîţiva ani, peste cele 3 milioane de ţigani vom avea milionul nostru de turco-arabi.
Rămaşi singuri acasă prin plecarea copiilor la film, eu şi Lidia îi tocăm pe Onu. E dictatorial, nu o lasă pe Anuca să se desfăşoare, ea are mult haz; şi-a orientat greşit copii, pe Mihai la veterinară fără să fi observat că el nu suportă animale tăiate; pe Adi o dă la o şcoală comercială, cînd ea e dotată pentru învăţătură. Marile lui hibe: nu se îndoieşte că înţelege tot, ba crede că are totdeauna dreptate; nu e atent la personalitatea celor din familie, nu se întreabă dacă ei sunt fericiţi, relaxaţi în prezenţa lui, mulţumiţi de felul cum îi tratează; nu se gîndeşte că mai sunt 4-5 ani cînd copiii sunt la mîna lui, după care vor zbura din cuib şi poate nici nu se vor mai uita la el, cum au păţit Gîtejii cu fata lor, deşi poate nu chiar din aceleaşi motive. Deja Adi se uită strîmb la el… Apoi de la fraza mea: L-aş fi văzut eu cum se descurca cu o nevastă aprigă precum Angela, o luăm pe ea la tocat. L. nu înţelege cum s-a cuplat cu ea Sandu, care e conciliant, rezonabil, pe ea o vede absurdă, nearătoasă şi greşită în atitudinea faţă de fiică-sa. Adevărul e cam pe-acolo, zic. Colega însăşi ştie că stilul ei nu e comod ci dimpotrivă, dar încă de mică a observat că numai aşa obţine ceea ce urmăreşte, smulgîndu-şi prada din mîna celuilalt. E un temperament de luptător, nu se poate bucura decît de lucrurile obţinute cu arma în mînă, la atac - luînd cam cu japca, ceea ce putea obţine şi altfel. Mie un lucru astfel obţinut nu-mi tihneşte nicicum. Eu vreau să ştiu că un lucru mi-a fost dat din toată inima, că l-am obţinut pe merit – asta îmi doresc eu – pentru calităţile mele în general, iar nu pentru că l–am luat tare pe cel de la gişeu, de exemplu…Sau că l-am obţinut prin muncă perseverentă. Venind vorba de Rodica S., apriga mea colegă o bagă în mă-sa, zice: Mi-a făcut rău pe termen lung. Eu bună nu sunt, dar nici rău nu fac! Corect.
Ce altceva face Saul Bellow în Darul lui Humboldt, decît să redea ditirambii unui poet cam nebun?!
Ideea unui roman în care să nu dau decît dialoguri şi comentarii la disputele mele cu doi dintre colegii de birou: Gherasie şi Angela, foarte diferiţi între ei, ca valoare în specialitatea geologică şi de asemenea foarte diferiţi de mine ca fire. Fiecare stăpîn pe felia lui, fiecare impunîndu-mi-se prin personalitatea sa accentuată. Hiperexacţi, hiperperseverenţi.
Saul B. : După Ferentzi, raţionalitatea este culmea nebuniei…Idem: Artiştii sunt preoţi rataţi. Tentaţi de blasfemia mulţimii. Auzi colo! Cred că dimpotrivă: dornici să mântuiască lumea prin cuvânt, prin frumos şi bine. Însă suntem în postmodernitate, vai! 
Va urma


Cărţile din bibliotecă: Dorin David , Dan Şanta, Viorel Dianu, Emil Manu, Nicolae Fuiorea. 































Munţi în China...imagine preluată de pe Internet.
Zhangye Danxia Landform, China




Ion Lazu - tablouri dintr-o expoziţie...Galeria Dialog, 2011.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu