vineri, 31 mai 2013

Scriitorul zilei: Onisifor Ghibu
http://ilazu.blogspot.ro/2012/05/scriitorul-zilei-onisifor-ghibu-poezii.html

O invitaţie cordială:
Prietenul nostru, scriitorul Bujor Nedelcovici  îşi lansează la Bookfest volumul "Jurnalul unui cântăreţ de jazz". Vor vorbi despre carte, în prezenţa autorului, criticii literari: Alex Ştefănescu şi Mircea Martin.
Evenimentul va avea loc duminică, 2 iunie, orele 12:00, la Standul Editurii All.
Vă aşteptăpm cu drag, Lidia şi Ion Lazu


Poezia zilei: Elisabeta Isanos 
Sărbătoarea

Azi ne-am pus haine de sărbătoare,
ne-am strâns laolaltă când se-nsera,
am adus muzici cu guri să ne cânte,
dar bucuria nu mai venea.

Cămăşile albe au doliu la gulere,
pudra-i cu dâre, venim de la muncă,
lucesc de sudori obrajii la sânge,
vom aţipi, poate vom plânge,
bucuria nu vine nicicând la poruncă.

Am întins pânze albe pe mese,
am băut vinul care se bea,
Doamne, am făcut tot ce se face,
dar bucuria n-a venit să ne joace
deşi era senin şi iarba creştea!

(Din volumul Poemele Dagmarei / Les poemes de Dagmar, Ed. Lucman, 2013) 


Pagini de jurnal, 1992
5 oct. 92. Îl visez pe amicul C., îndepărtîndu-se, cu părul cărunt. Îmi strercoară că nu are timp, dacă vreau să vorbim, atunci să-l urmez. În alt vis, îl interpelez pe Fănuş Neagu, de la distanţă, din celălalt capăt al sălii Oglinzilor: Dle F.N, e adevărat sau nu că pe noi comunismul ne-a adus pe ultimul loc în Europa? Toţi mă auziseră şi aşteptau curioşi răspunsul.  În tăcerea generală s-a auzit: Da, domnule, aşa e!
Cu Marcel K. şi Franz Claude S. vizităm la Slatina M-rea Clocociov, ctitorie a lui Mihai Viteazu şi a lui Matei Basarab. Marcel, foarte afectat de despărţirea impusă de Georgeta.
Şi dacă şi azi încă mai pot scrie poezii e semn că mi-am păstrat sufletul adolescentin; încă mă mai pot iluziona, încă mai pot exagera… În privinţa prozei, lipsa fanteziei de peste zi e suplinită noaptea, de vise. De le-aş putea nota...
 12 oct. Am pierdut alegerile, cu 61 la 43. Un popor oportunist, care se teme de şi-mai-rău, care e îngăduitor cu cei care îl urgisesc. Şi acum? O să trăim mai departe, vorba Unchiului Vanea-Cehov. N-o să fugim toţi din ţară, poate doar disperaţii, unii specialişti, unii artişti. Dar n-o să dispară din România inteligenţa, arta, iubirea de adevăr şi dreptate! Primul care-l felicită pe Iliescu e Snegur…
Eros, fiul lui Poros-bogăţia şi al Peniei-sărăcia. Eros doarme pe lîngă porţi, pe drumuri, sub cerul liber, ne şopteşte Platon. Doamne, ce le mai potriveau grecii din antichitate!
25 oct. 92. Ieri, sîmbătă, pe o zi frumoasă de toamnă, ieşim din casă pe la 18,30, cei doi ca să meargă la plimbare cu Cristiana spre Muzeul Satului, iar eu trec pe la GDS în speranţa de a-l zări pe Mihai Botez, venit în mod misterios la Bucureşti, la invitaţia lui Adrian Năstase, probabil în vedera unor consultări pentru viitorul guvern. Se pare că nu au căzut la pace, sau IIiescu a dat înapoi, văzînd mai bine cu cine are de-a face; şi atunci MB, oarecum ofensat, le dă peste nas în Ev. Z., precum că “ aş fi votat cu candidatul Conv. Dem.”.  În curte la "22" aproape toţi de la Convenţie, se pare că deja avuseseră o întrevedere cu MB. Erau: Ciumara, Diaconescu, St. Tănase, Alecu Paleologu, M. Şora, Gabriela A şi Emil Constantinescu. Dau mîna cu S.T, care tocmai trata cu cineva necesitatea unui răspuns scris la propunerea de pact politic a FDSN-ului. Îi spun lui A.P. că l-am ascultat aseară la liceul Sf. Sava şi că pentru tineret trebuie discursuri foarte scurte, ei nu au răbdare… În rest, cam stingher printre ei, căci Pan I  lipsea, MŞ era în discuţie cu cineva şi nu-l puteam aborda; uşa de la sala de conferinţe închisă. Pătrund cu un alt ins pe o uşă laterală şi îl văd pe MB în conferinţă de presă, asaltat de ziariste mai ales. Are 53 de ani, dar arată ca la 63, probabil şi din cauză că şi-a scos splina. Vorbind, mă zăreşte şi are o uşoară zîmbire. Alde Elena Ştefoi, foarte insistentă cu nişte întrebări la care MB răspunde flegmatic, sibilinic, casandric, sictirist, gen: Întrebaţi-i pe ei! Nu-mi cereţi să-mi dau singur calificative etc. Conferinţa tensionată ia sfîrşit. La plecare Mihai Botez vine spre mine, zîmbind: Iată pe cine văd! Ce faci, domnule? Am venit să te văd. Din păcate eu nu pentru asta am venit, încheie el, cu o propoziţie care poate fi şi o scuză. Pe hol, trecînd pe lîngă Emil C, l-am felicitat pentru consolidarea Opoziţiei. E un om la fel de înalt ca mine sau cu o idee mai înalt şi la fel de slab, dar părînd şi mai slab pentru că are faţa prelungă şi brăzdată. Părea să aştepte pe cineva, eram amîndoi cam stingheri în hol.
Tonio Kroger:
“De multe ori a stat el cu faţa încinsă, în locuri singuratice, unde răzbăteau muzică, parfum de flori şi clinchet de pahare, căutînd să distingă în îndepărtatul zgomot sărbătoresc răsunetul glasului ei, a stat îndurerat din pricina ei şi totuşi fericit… Căci fericirea, îşi spunea, nu este aceea de a fi iubit, fericirea înseamnă să iubeşti şi, poate, să smulgi mici, înşelătoare apropieri de obiectul iubit. Înconjură deci…”(vezi motto-ul din Ruptura)

 
Notă: Puteţi citi online, gratuit, volumul Ion Lazu: Odiseea plăcilor memoriele, apărut la Biblioteca Bucureştiului, 2012:

http://www.bibliotecametropolitana.ro/Uploads//1_2013/140001.pdf


 

REVOLTĂTOR !!!
Primesc de la prietena noastră, scriitoarea Elisabeta Isanos aceste fotografii făcute aseară de soţul Dsale, dl ing. Gabriel Goian. Iată ce ne oferă edilii în piaţa cu cele patru celebre statui, emblema Bucureştiului...

  






ion lazu,  Fotografii... mi-am amintit de San Francisco, II...

 

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu