vineri, 3 mai 2013

Scriitorul zilei: Sidonia Drăguşanu   http://ilazu.blogspot.ro/2012/05/scriitorul-zilei-sidonia-dragusanu.html

Pagini de jurnal, 1992
5 apr., duminecă.  Încep Doctor Jivago. Pasternak pune în seama unui copil de 10-12 ani gânduri de om matur, uneori şi aprecieri de ansamblu, sau retrospective, sau verdicte de înţelept. Nu-i mai pasă dacă psihologiceşte acest lucru este credibil, pe el îl interesează doar să spună adevărul lui, indiferent prin gura cui şi sub care pretext! Idem Blaga în Hronicul
Astă noapte, visez că Mircea C. îmi promitea să scoată cartea mea despre Basarabia, mi-a propus alt titlu (l-am uitat…), nu mi-a prea plăcut, dar nu i-am dat altul, doar i-am spus să-l găsească tot el, că eu merg pe mâna lui. Eram totuşi puţin îngrijorat, ştiind că manuscrisul nu e terminat, mă gândeam că-l pot termina în campania ce vine, oriunde m-aş duce.
Schiţă. Moş Toma Ştefan în tren, noaptea, întorcându-se de la sanatoriul TBC; alături, un tinerel care vrea să-i fure banii din buzunarul zăbunului. Se pândesc unul pe altul toată noaptea, fără somn. Dimineaţa, pe nesimţite, tinerelul dispare din compartiment. Pe bătrân îl răzbise somnul, se gândeşte că l-ar fi putut fura, dar celălalt îşi pierduse răbdarea.
Intelectualii ruşi, mai ales scriitorii au ieşit, se zice, de sub mantaua lui Gogol. Dar nu e aici un fel de militarism?, aş întreba, în glumă, desigur. Oricum, întrebarea serioasă e asta: dar militarismul rus de sub mantaua cui a ieşit?
15 apr.  E drept, jurnalul se scrie cu uşa închisă, dar cu luminile aprinse, dacă se poate cu instalaţia de aer condiţionat în funcţiune…
Acel scriitor, om-dihor parcă ar ieşi în lume dintr-un canal de scurgere.
Noi suntem harnicii-leneşi: ne grăbim să ajungem la slujbă pentru a nu face nimic…
Va urma


Cărţile prietenilor mei: Ion Murgeanu, Chipul şi asemănarea, versuri şi poeme inedite; stări, Ed, TipoMoldova, 2013, 235 pagini.






















ion lazu, Fotografii...biserici ortodoxe din Bucureşti şi din ţară...


Biserica Rusă



















Biserica Sf. Nicolae, Câmpina

Biserica nouă Sf. Nicolae, Câmpina                      


Biserica din str. Parfumului, Sector 3




Biserica (veche) Sf. Nicolae, Câmpina

Biserica Sf. Elefterie, veche.

Biserica Mătăsari













Biserică nouă, str. Dudeşti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu