luni, 6 mai 2013

Hristos a înviat !



 Hristos a înviat din morţi
Cu moartea pre moarte călcând
Şi celor din mormânturi
Viaţă dăruindu-le...

Scriitorul zilei: Laurenţiu Ulici   http://ilazu.blogspot.ro/2012/05/scriitorul-zilei-laurentiu-ulici-poezii.html


ion lazu, Pagini de jurnal, 1992 
          3 mai. Triumful imperiului chinez. Şi azi, după doi ani de măriri galopante ale preţurilor, stilourile chinezeşti continuă să coste tot 200 lei. În timp, vor rămîne cel mai ieftin produs de pe piaţă - dar cine va mai scrie, în timp, cu stilourile chinezeşti?
Terminat Ultima iarnă a lui Ion Iovan – performantă, cu jale atroce pentru trecuta tinereţe. Multe observaţii juste care susţin interesul la lectură, multe poeme în proză, chiar mai valoroase decît poeziile ca atare din text. Totul scris cu luciditate maximă, cu disperare şi cu virtuozitate.
Oricît de mult aş dispreţui pe cineva – şi aceasta se întîmplă destul de rar – rămîn totuşi blajin, disponibil, îl ajut, jenat, în continuare. Aşa va fi şi cu bogdanii.
Nici americanii nu-i respectă pe negri din convingere, ci de teama consecinţelor civile şi juridice; cînd această teamă e eludată, resentimentele explodează.
5 mai. Ieri, spre seară, pentru două ore la Mircea Ciobanu, care lipea nişte fîşii pe paginile manuscris de la vol. II al Convorbirilor cu Regele Mihai… Îmi spune că a avut în ultima vreme cîteva întrevederi, dimineaţa, acasă, cu C. şi că la ultima convorbire a survenit aproape o ruptură între ei, poate chiar cu durităţi verbale din partea amicului. Mircea, vexat, urmărit de ideea de a-i da un scurt telefon, ca să-i mai zică vreo două. Eu, consternat. Îi spun, în esenţă, ce le spusesem şi Ungurenilor: C. e un valoros care ştie că e valoros şi îşi vrea partea lui de putere. El nu-şi dă seama, zice MC, că ai lui pleacă iar eu rămîn? Discutăm despre eventualitatea ca masacrul de la Los Angeles să fie o încercare concertată de compromitere a administraţiei Bush. Vorbim de formidabila mişcare în favoarea regelui Mihai la venirea sa în ţară şi MC îmi arată investitura primită chiar atunci drept Purtător de cuvînt al MS Regele în faţa presei şi a publicului. Mă bucur. Îi revin mari răspunderi, să cunoască poziţia fiecărui ziarist faţă cu ideea monarhică etc. Îşi notează cîteva lucruri spuse de mine, chiar în forma exprimată şi mă sfătuieşte să reiau tocul de gazetar, căci de spusa noastră e nevoie, totuşi. În privinţa asta m-ar ajuta să public în Rom. Lit. Speră să-mi scoată cartea pînă la sfîrşitul acestui an. Şi-a înfiinţat o reţea proprie de difuzare, căci la Arcadia nu primise tiraj satisfăcător pentru niciuna dintre cărţile propuse. L-a luat la editura Eminescu pe Nelu Iovan. Îi spun că tocmai am terminat Ultima iarnă şi mi s-a părut excepţională. E de acord. Şi aşa continuăm să vorbim în timp ce el lipeşte iar R. bate la maşina de scris electrică, cu măciulie. Apoi M. coboară cu mine şi mai vorbim un timp pe scara de la intrare, la aer. Revin spre staţia Izvor, prin parcul întunecat. I-am spus: Eu aş face gazetărie, până la urmă, dar plecările pe teren îmi fragmentează activitatea. Cea mai şocantă frază a lui MC: Să ştii că avem un rinocer în familie.
Astă seară PR şi CTD apar la o conferinţă de presă. R. cere alegeri în iunie, iar despre Rege spune că o schimbare nu poate surveni decît pe cale democratică… referendum, vezi-bine, dar cine să-l aprobe?!
Berby a îngropat sinteza Ocna de Fier-Dognecea, dîndu-i-o lui Dorin D. care nu a dat în viaţa lui prin zona asta şi, în general, nu a intrat în vreo mină.

Din Lamentaţiile Uitucului
Va urma 

Cărţile prietenilor mei 























ion lazu, biserici, icoane...











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu