sâmbătă, 9 iunie 2012

Scriitorul zilei: Mariana Filimon; poezii; fotografii

Scriitorul zilei: Mariana Filimon, n. 9 iunie 1939

 

Poeta s-a născut la Bacău şi a urmat studii pedagogice în capitală, după care a lucrat ca redactor. A publicat poezii în revistele literare şi mai multe volume: Recital, 1976; Nuntă pe ape, 1980; Estivale, 1980; Piatra soarelui, 1982; Scriere de mână, 1983; Stampe, 1984; Ordinea lucrurilor, 1988, Măşti la vedere, Amfiteatrul din nori, Noaptea enotului, Estivale, Scara îngerilor etc.

Poezia zilei
Mariana Filimon

Imbold


în basilica ascunsă
printre brazii tăcuţi
când înserarea spre nefiinţă
coboară
un fel de insulă
la suprafaţă
mă ţine
fără atingere

aflu astfel
că tălpile mele se pot vindeca
desluşind Calea
aflu despre mine că sunt


Aceeaşi

Când bărci în sine întoarse
umpleau golul albastru
cochetam cu salcia
nesfârşită la mal

limba pe care o vorbea briza
nu-mi era cunoscută
şi totuşi
ca în rugă îmi împreunam mâinile
îngânându-i ecoul
un preludiu al nopţii
pe care aveam s-o îndur
o cum mai tânjeam
după ne-createle lumi


Filtre

Mâzga oraşului
invadează casele drumuri
mă alătur unui copac umblător
şi cutreier prin parcuri -
făpturi gârbovite
şi câini aburoşi
aceiaşi din vara trecută

absenţa ta dureroasă
şi un soare pătrat
doar crengi desenate
mă seduc în delir
ca şi cum le-aş vorbi
limba verde















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu